Popular Post

Posted by : Qifwhysoserious Tuesday 8 January 2013



Perdana Menteri Israel secara rasmi melancar program nasional terbaru untuk melatih remaja dalam seni cyberwarfare. Program yang dinamakan "Magshimim Le'umit", adalah untuk menyediakan mereka untuk peranan masa depan mereka dalam komuniti tentera dan perisikan.

Israel Perdana Menteri Binyamin Netanyahu berkata sistem komputer negara sedang menghadapi serangan dari Iran dan negara-negara lain, dan serangan seperti itu telah dijangka akan meningkatkan dalam era digital.


Program baru akan menerima murid yang berusia antara 16 dan 18 tahun dan melatih mereka untuk memintas serangan cyber melalui kursus tiga tahun. Keselamatan siber telah menjadi satu keutamaan negara di Israel, dengan sumber penting dilaburkan dalam melindungi rangkaian pengkomputeran tentera dan orang awam.

Benjamin Netanyahu mendedahkan rancangan untuk mewujudkan "Iron Dome digital" untuk melindungi infrastruktur penting daripada penggodam dan virus seperti November lalu, Israel berada di bawah serangan siber berat dari kumpulan hacktivist Anonymous sebagai bantahan serangan Israel ke atas Gaza.

Sumber diperoleh dari KenaHack

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -