Popular Post

Posted by : Qifwhysoserious Monday 1 July 2013


Video yang dimasukkan pada lama Youtube oleh sekumpulan yang dipanggil Anonymous telah berjaya mengambil perhatian pihak ramai di alam siber, telah membongkar kegiatan dua lelaki yang didakwa cuba menjerat gadis pada laman sesawang sosial.

Dalam video yang dimasukkan pada Jumaat lepas, anggota Anonymous telah menerangkan kegiatan yang berlaku di area Edmonton dimana tertangkapnya dua lelaki yang didakwa cuba menjerat gadis lingkungan 13 hingga 14 tahun untuk seks.

Hacker juga mendakwa telah menelefon pihak polis Edmonton dan memberitahu lokasi yang didakwa akan berlaku pertemuan antara si pemangsa dengan mangsa, tetapi pihak polis tidak mengendahkan panggilan tersebut. "There has been no reply. This is unacceptable. Together, we must act, and we must act swiftly to protect our children. For your benefit, we will begin to reveal the identities of the people that were identified," itu yang dinyatakan dalam video tersebut.



Dalam video ini telah memaparkan identiti si pelaku segala maklumat peribadi termasuklah nama , tempat bekerja dan juga gambar - gambar yang dapat dibuatkan sebagai bukti. Oleh itu pihak polis dapat menggunakan maklumat ini sebagai bukti penyiasatan.

Kumpulan ini juga mendedahkan nama dan maklumat peribadi seorang lelaki yang disyaki terbabit dalam kes kematian seorang remaja di Port Coquitlam iaitu Amanda Todd.

Nota kaki: Kegiatan Anonymous yang berlaku di luar negara kebanyakkan atas prihatin pada kes-kes yang menyebabkan sifat kemanusiaan yang mendorong kita membuka mata apa yang berlaku pada keadaan semasa.

Sumber dari GilerHackers

{ 1 comments... read them below or add one }

- Copyright © - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -